КОРПОРАТИВНАЯ СОЦИАЛЬНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ В ВОСПРИЯТИИ ПОКОЛЕНИЙ Y И Z

  • Д. В. Борзаков Voronezh State University
Keywords: corporate social responsibility, stakeholders, generations, millennials, centennials

Abstract

The author studies the influence of demographic changes, associated with the process of generational change, on the content of socially responsible practices of modern companies. The key values and characteristics of the behavior of representatives of the Y and Z generations as real and potential customers and employees are determined. Recommendations related to the practical implementation of the principles of corporate social responsibility with respect to these stakeholder groups are proposed.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Д. В. Борзаков , Voronezh State University

Candidate of Economic Sciences, Lecture of the Economy and Management of the Organizations Department

References

1. Мегатенденции на повестке дня. Опрос членов советов директоров российских компаний – 2014 // PWC. – URL.
2. Между стратегией и тактикой. Опрос членов советов директоров российских компаний – 2016 // PWC. – URL.
3. Чаплыгин С. Поколение Y : как с ними работать, чтобы не разочаровать ни себя, ни их / С. Чаплыгин // Актион, управление и финансы. – URL.
4. The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders // Deloitte. – URL.
5. Gen Z CSR Study 2017 : How to Speak Z // ConeCommunications. – URL.
6. CSR Study 2017 // Cone Communications. – URL.
7. The 2017 Deloitte Millennial Survey. Apprehensive millennials : seeking stability and opportunities in an uncertain world // Deloitte. – URL.
8. 7 способов подстроить поколение Z на благо компании // Актион управление и финансы. – URL.
9. Асташова Ю. В. Теория поколений в маркетинге / Ю. В. Асташова // Вестник ЮУрГУ. Сер. «Экономика и менеджмент». – 2014. – No 1, т. 8. – С. 108–114.
10. Виноградова Е. Какими они выросли, молодые люди поколения Z? / Е. Виноградова // Ведомости. – URL.
11. Решетников О. В. Поколение Z и недалекое будущее рынка труда / О. В. Решетников // Школьные технологии. – 2014. – No 1. – С. 58–71.
12. Тулган Б. Люди на букву Y : вся правда о самом необычном поколении в истории человечества / Б. Тулган // Harvard Business Review. – Россия. – URL.
13. Демидов А. Глобальные тренды и российский потребитель – 2017 / А. Демидов // GfK Rus. – URL.
14. The sustainability imperative. New insights on consumer expectations // Nielsen. – URL.
15. 61 % российских потребителей готовы платить больше за продукцию социально ответственных компаний // Nielsen. – URL.
16. Никитина Л. М. Корпоративная социальная ответственность : учебник для бакалавров / Л. М. Никитина, Д. В. Борзаков. – Ростов н/Д. : Феникс, 2015. – 445 с.
17. Five Human Aspirations and the Future of Brands 2016 // GlobeScan. – URL.
18. Green generation : millennials say sustainability is a shopping priority // Nielsen. – URL.
19. We are what we eat. Healthy eating trends around the world // Nielsen. – URL.
20. Зайцева Н. Ответственное потребление в России : реальность или мечта? / Н. Зайцева, Е. Феоктистова // SKOLKOVO BE in Trend. – URL.
21. CSR Study 2015 // Cone Communications. – URL.
22. Борзаков Д. В. Корпоративная социальная ответственность как область комплаенс-контроля в современной организации : обзор нормативно-правовой и институциональной базы / Д. В. Борзаков // Управление изменениями в социально-экономических системах : сб. ст.[под ред. Ю. И. Трещевского, Г. В. Голиковой]. – Воронеж, 2016. – С. 36–46.
23. Schawbel D. 66 Of The Most Interesting Facts About Generation Z / D. Schawbel. – URL.
24. Millennial Employee Engagement Study–2016 // Cone Communications. – URL.
25. Основная цель развития до 2030 года : успешный бизнес и стабильное будущее // Deloitte. – URL.
26. Дюкс Э. 3 вещи, из-за которых миллениалы не хотят работать в вашей компании / Э. Дюкс // Inc. – URL.
Published
2018-06-15
How to Cite
Борзаков , Д. В. (2018). КОРПОРАТИВНАЯ СОЦИАЛЬНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ В ВОСПРИЯТИИ ПОКОЛЕНИЙ Y И Z. Proceedings of Voronezh State University. Series: Economics and Management, (2), 58-66. Retrieved from https://journals.vsu.ru/econ/article/view/2570
Section
Economy of Work and Human Resource Management