ФОРМИРОВАНИЕ ОРИЕНТИРОВАННОЙ НА ПОТРЕБНОСТИ РЫНКА ТРУДА ЛИНГВИСТИЧЕСКОЙ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УСЛУГ С ПОЗИЦИИ ОСНОВНЫХ ГРУПП ПОТРЕБИТЕЛЕЙ

  • Т. В. Азарнова Voronezh State University
  • Т. В. Гоголева Voronezh State University
  • В. В. Степин Voronezh State University
  • И. Н. Щепина Voronezh State University
  • В. Н. Ярышина Voronezh State University
Keywords: methods for assessing the quality of educational areas, the main consumers of educational services, linguistic methods of information processing

Abstract

The article describes the results of approbation the information analytical system developed by the authors to form linguistic assessments of the quality of educational services from the perspective of the main consumer groups: students, young professionals and employers. The information base of the research is the results of a survey of 30 students, 30 young professionals and 22 employers who are consumers of the analyzed in the study of educational services. The article presents a fragment of statistical analysis of survey data and private and integral quality assessments obtained on the basis of a quality assessment methodology incorporated in the information analytical system.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Т. В. Азарнова, Voronezh State University

Doctor of Technical Sciences, Head of the Mathematical Methods of Operations Research Department

Т. В. Гоголева, Voronezh State University

Doctor of Economic Sciences, Head of the Economic Theory and World and Economics Department

В. В. Степин, Voronezh State University

Candidate of Political Sciences, Lecturer of the Sociology and Political Science Departmen

И. Н. Щепина, Voronezh State University

Doctor of Economic Sciences, Associate Professor of Informational Technology and Mathematical Methods in Economy Department

В. Н. Ярышина, Voronezh State University

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor of the Labor Economy and Management Department

References

1. Никулина Ю. Н. Внедрение результатов исследований потребителей образовательных услуг в систему управления вузом / Ю. Н. Никулина, А. В. Матюшко // Проблемы современной экономики. – 2015. – No 3. – С. 363–368.
2. Соловьев И. В. Интегральные оценки качества образования / И. В. Соловьев, С. В. Филатов // Интеграция образования. – 2014. – No 2. – С. 14–19.
3. Азарнова Т. В. Разработка информационной аналитической системы формирования матрицы SWOT-­анализа и получения интегральной, ориентированной на рынок труда оценки качества образовательных услуг с позиции основных групп потребителей / Т. В. Азарнова, Т. Н. Гоголева, В. Н. Ярышина, И. Ю. Ляшенко // Экономика и менеджмент систем управления. – 2018. – No 4.1. – С. 175–183.
4. Parasuraman A., Berry L., Zeithaml V. (1988). SERVQUAL : A multiple-item scale for measuring customer perceptions of service quality // Journal of Retailing, Vol. 69 (Spring). – P. 12–40.
5. Борисов А. Н. Модели принятия решений на основе лингвистической переменной / А. Н. Борисов, А. В. Алексеев, О. А. Крумберг. – Рига : Зинатне, 1982.
6. Борисов А. Н. Обработка нечеткой информации в системах принятия решений / А. Н. Борисов, А. В. Алексеев, Г. В. Меркурьева. – М. : Радио и связь, 1989.
Published
2019-03-15
How to Cite
Азарнова, Т. В., Гоголева, Т. В., Степин, В. В., Щепина, И. Н., & Ярышина, В. Н. (2019). ФОРМИРОВАНИЕ ОРИЕНТИРОВАННОЙ НА ПОТРЕБНОСТИ РЫНКА ТРУДА ЛИНГВИСТИЧЕСКОЙ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УСЛУГ С ПОЗИЦИИ ОСНОВНЫХ ГРУПП ПОТРЕБИТЕЛЕЙ. Eurasian Journal of Economics and Management, (1), 79-97. Retrieved from https://journals.vsu.ru/econ/article/view/2429
Section
Mathematical and Tool Methods of Economy