ФОРМИРОВАНИЕ ОРИЕНТИРОВАННОЙ НА ПОТРЕБНОСТИ РЫНКА ТРУДА ЛИНГВИСТИЧЕСКОЙ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УСЛУГ С ПОЗИЦИИ ОСНОВНЫХ ГРУПП ПОТРЕБИТЕЛЕЙ
Abstract
The article describes the results of approbation the information analytical system developed by the authors to form linguistic assessments of the quality of educational services from the perspective of the main consumer groups: students, young professionals and employers. The information base of the research is the results of a survey of 30 students, 30 young professionals and 22 employers who are consumers of the analyzed in the study of educational services. The article presents a fragment of statistical analysis of survey data and private and integral quality assessments obtained on the basis of a quality assessment methodology incorporated in the information analytical system.
Metrics
References
2. Соловьев И. В. Интегральные оценки качества образования / И. В. Соловьев, С. В. Филатов // Интеграция образования. – 2014. – No 2. – С. 14–19.
3. Азарнова Т. В. Разработка информационной аналитической системы формирования матрицы SWOT-анализа и получения интегральной, ориентированной на рынок труда оценки качества образовательных услуг с позиции основных групп потребителей / Т. В. Азарнова, Т. Н. Гоголева, В. Н. Ярышина, И. Ю. Ляшенко // Экономика и менеджмент систем управления. – 2018. – No 4.1. – С. 175–183.
4. Parasuraman A., Berry L., Zeithaml V. (1988). SERVQUAL : A multiple-item scale for measuring customer perceptions of service quality // Journal of Retailing, Vol. 69 (Spring). – P. 12–40.
5. Борисов А. Н. Модели принятия решений на основе лингвистической переменной / А. Н. Борисов, А. В. Алексеев, О. А. Крумберг. – Рига : Зинатне, 1982.
6. Борисов А. Н. Обработка нечеткой информации в системах принятия решений / А. Н. Борисов, А. В. Алексеев, Г. В. Меркурьева. – М. : Радио и связь, 1989.



















