КОНЦЕПЦИЯ ИНСТИТУЦИОНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГА: РЫНОЧНЫЙ МЕХАНИЗМ И ОСНОВНЫЕ КОМПОНЕНТЫ

  • Е. Э. Головчанская Belarusian State University
Keywords: institutional marketing, institutional market, institution, demand, supply, transaction, goods, properties

Abstract

the article substantiates the possibility of forming institutional marketing, which, in the author's opinion, logically complements the market mechanism of the institutional economy with applied tools. The interaction of the demand and supply of the institutional market, the specificity of the «institution» as a commodity are explored. The main components of the concept of institutional marketing are proposed: objects, subjects, goals, principles, functions.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Е. Э. Головчанская, Belarusian State University

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor of the Innovation Man- agement Department

References

1. Зайцев А. Г. Развитие институциональной среды маркетинговой деятельности региона : теория и практика : автореф. дис. ... д-ра экон. наук / А. Г. Зайцев. – Ростов н/Д., 2015.
2. Пономарева Л. Н. Институциональные маркетинговые исследования жилищно-коммунального хозяйства : дис. ... канд. экон. наук / Л. Н. Пономарева. – Ростов н/Д., 2004.
3. Федько В. П. Институциональный подход в решении задач маркетинга / В. П. Федько, Т. И. Просандеева // Управление экономическими системами. – 2015. – No 11(2). – URL.
4. Осадший Ю. И. Применение концепции адаптивного маркетинга как вариант инновационного развития рыночного института / Ю. И. Осадший, Е. В. Самсонова// Международная научная конференция. Инновационное развитие экономики России : национальные задачи и мировые тенденции 23–25 апреля 2008 г. – М. : МГУ, 2008.
5. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер. – М. : Вильямс, 2007. – 656 с.
6. Pejovich S. The Market for Institution versus the Strong Hand of the State : The Case of Eastern Europe / S. Pejovich // Economic Institutions, Market and Competition. Cheltenham, 1996. – Р. 117.
7. Аузан А. А. Институциональная экономика / А. А. Аузан. – М. : Инфра-М, 2006. – URL.
8. Тамбовцев В. Л. Институциональный рынок как механизм институциональных изменений / В. Л. Тамбовцев // Общественные науки и современность. – 2001. – No 5. – С. 25–38.
9. Либман А. М. Институциональная конкуренция и постсоветская трансформация (Влияние неформальных институтов) / А. М. Либман // Общественные науки и современность. – 2006. – No 6. – C. 53–64.
10. Норт Д. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики / Д. Норт. – М. : Фонд экономической книги «Начала», 1997.
11. Ходжсон Дж. М. Жизнеспособность институциональной экономики / Дж. М. Ходжсон // Эволюционная экономики на пороге XXI века. – М. : Япония сегодня, 1997.
12. Веблен Т. Теория праздного класса : экономическое исследование институций / Т. Веблен. – М. : Прогресс, 1984. – 384 с.
13. Кирдина С. Г. К переосмыслению принципа методологического индивидуализма / С. Г. Кирдина. – М. : Институт экономики РАН, 2013. – 54 с.
14. Деревянко В. М. Функции институтов в современной экономике / В. М. Деревянко // Вестник Воронеж. гос. ун-та. Сер.: Экономика и управление. – 2010. – No 2. – С. 5–8.
15. Черновалов А. В. Институциональные основы преодоления экономической несостоятельности фирм в условиях социально-экономической трансформации : автореф. дис. ... д-ра экон. наук / А. В. Черновалов. – М., 2006.
Published
2019-06-15
How to Cite
Головчанская, Е. Э. (2019). КОНЦЕПЦИЯ ИНСТИТУЦИОНАЛЬНОГО МАРКЕТИНГА: РЫНОЧНЫЙ МЕХАНИЗМ И ОСНОВНЫЕ КОМПОНЕНТЫ. Eurasian Journal of Economics and Management, (2), 59-64. Retrieved from https://journals.vsu.ru/econ/article/view/2439
Section
Marketing and Logistics