СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ РАЗВИТИЯ РОССИЙСКОГО РЫНКА ИНТЕРНЕТ-ТОРГОВЛИ

  • В. И. Мурар Lomonosov Moscow State University
Keywords: Internet, Internet trade, e-commerce, online store, online sales

Abstract

The article analyzes the current situation of the Russian Internet market. Methods of theoretical, comparative and statistical analysis determine the main indicators characterizing the degree of development of this segment, including in relation to other countries. The structure and features of market development in modern conditions are revealed. Based on the interdisciplinary approach, based on the provisions of the economics of trade and information technologies, the study identified factors that hamper the development of Internet trade in Russia and substantiated the need to reform and implement effective state policy in this area.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

В. И. Мурар, Lomonosov Moscow State University

Post-graduate Student of Macroeconomic Policy and Strategic Management Department

References

1. Мировой рынок электронной коммерции вырастет по итогам 2017 года на 17 %. – URL.
2. АКИТ подвел итоги 2016 года. – URL.
3. Федеральная служба государственной статистики : официальный сайт. –URL.
4. Ecommerce Foundation. – URL.
5. Интернет-торговля в России 2017: Цифры и факты. – URL.
6. Рейтинг ТОП-100 крупнейших интернет-магазинов России. – URL.
7. Исследование аудитории онлайн-покупателей в России. Отчет по результатам исследования. – URL.
8. Потери РФ от трансграничной интернет-торговли за год оценили в 130 млрд руб. – URL.
9. Использование Интернета // ЛЕВАДА-ЦЕНТР: официальный сайт. – URL.
10. Восколович Н. А. Интернет-торговля и ее развитие в современных условиях / Н. А. Восколович // Вестник Сибирского университета потребительской кооперации. – 2016. – No 1. – С. 67–71.
Published
2019-06-15
How to Cite
Мурар, В. И. (2019). СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ РАЗВИТИЯ РОССИЙСКОГО РЫНКА ИНТЕРНЕТ-ТОРГОВЛИ. Eurasian Journal of Economics and Management, (2), 65-69. Retrieved from https://journals.vsu.ru/econ/article/view/2440
Section
Marketing and Logistics