МЕТОДЫ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ КОРПОРАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ ДЛЯ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ РАБОТЫ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКИХ СТРУКТУР

  • А. В. Полянин Central Russian Institute of Management, Branch of RANEPA
  • И. А. Докукина Central Russian Institute of Management, Branch of RANEPA
  • Ю. Л. Макарова Central Russian Institute of Management, Branch of RANEPA
Keywords: corporate culture, business structure, communication, strategy, management

Abstract

The article considers methods of using corporate culture to ensure a balance between the interests of different groups that are relevant to the development of entrepreneurship in Russia in order to come to additional competitive advantages of development, to raise the level of financial, economic and social efficiency on this basis. The article scientifically substantiated that the development of corporate culture in the organization is one of the most sought-after areas of management for today, especially this applies to large entrepreneurial structures. In order for the business organization to be successful, management should well represent the goals, composition and scope of the results that I would like to come up with in the course of carrying out business activities. For this purpose, it is necessary to work out a general strategy for the functioning and development of entrepreneurship through an appropriate methodology.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

А. В. Полянин , Central Russian Institute of Management, Branch of RANEPA

Dean of the Faculty of State, Municipal Management and Economy of the National Economy, Professor of the Management and Public Administration Department

И. А. Докукина , Central Russian Institute of Management, Branch of RANEPA

Associate Professor of the Management and Public Administration Department

Ю. Л. Макарова , Central Russian Institute of Management, Branch of RANEPA

Associate Professor of the Management and Public Administration Department

References

1. Plotnikov V., Vertakova Y., Polozhentseva Y. Methods of detecting imbalances in the structure and dynamics of socio-economic system // 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts (SGEM 2015). – 2015. – Р. 821–828.
2. Цуркан М. В. Анализ региональных практик инициативного бюджетирования / М. В. Цуркан // Научно-исследовательский финансовый институт. Финансовый журнал. – 2017. – No 3. – С. 126.
3. Цуркан М. В. Развитие социальной инфраструктуры муниципальных образований в рамках программы поддержки местных инициатив / М. В. Цуркан // Вестник Тверского гос. ун-та. Сер.: Экономика и управление. – 2013. – No 20. – С. 76–81.
4. Полянин А. В. Тенденции и прогнозы экономического роста для российской экономики : региональный аспект / А. В. Полянин, И. А. Докукина // Среднерусский вестник общественных наук. – 2017. – Т. 12. – No 3. – С. 53–63.
5. Меркулов А. В. Информационное обеспечение системы публичного управления с учетом современных вызовов и угроз / А. В. Меркулов, И. Л. Авдеева, Т. А. Головина // Среднерусский вестник общественных наук. – 2018. – Т. 13. – No 1. – С. 153–165.
6. Макарова Ю. Л. Специализированные технологические центры как экономическая основа развития инфраструктуры предпринимательской деятельности / Ю. Л. Макарова, А. В. Полянин // Среднерусский вестник общественных наук. – 2015. – No 2 (38). –
С. 157–163.
7. Докукина И. А. Методика оценки предпринимательской активности / И. А. Докукина, А. В. Графов, М. А. Власова // Экономика и предпринимательство. – 2017. – No 2–1 (79). – С. 409–411.
8. Вертакова Ю. В. Моделирование инвестиционного потенциала устойчивого развития городаЮ. В. Вертакова, М. Л. Мошкевич // Экономика и управление. – 2011. – No 10 (72). – С. 34–37.
9. Головина Т. А. Методика управления рисками в условиях экономической неопределенности / Т. А. Головина // Экономический анализ : теория и практика. – 2011. – No 27. – С. 30–36.
How to Cite
Полянин , А. В., Докукина , И. А., & Макарова , Ю. Л. (1). МЕТОДЫ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ КОРПОРАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ ДЛЯ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ РАБОТЫ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКИХ СТРУКТУР. Eurasian Journal of Economics and Management, (4), 91-98. Retrieved from https://journals.vsu.ru/econ/article/view/2646
Section
Business economy