Composition and structure of marketing tools

  • О. Н. Беленов Voronezh State University
  • И. В. Гончарова Voronezh State University
Keywords: digital technology, marketing mix, omnichannel service, brand, marketing effectiveness

Abstract

The tasks and trends of improving the composition and structure of marketing tools, showing the need to transition to omnichannel service in b2c and b2b spheres, are considered.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

О. Н. Беленов , Voronezh State University

Doctor of Economic Sciences, Professor, Dean of the International Relations Faculty

И. В. Гончарова , Voronezh State University

PhD. of Economy, Associate Professor of Economics, Marketing and Commerce Department

References

1. АНО «Цифровая экономика». − URL.
2. Министерство цифрового развития связи и массовых коммуникаций РоссийскойФедерации, официальный сайт. − URL.
3. Кулагин В. Digital@Scale : Настольная книга по цифровизации бизнеса / В. Кулагин, А. Сухаревски, Ю. Мефферт. – М. : Интеллектуальная литература, 2019. – 293 с.
4. РоулсД. Мобильныймаркетинг : мобильные технологии – революция вмаркетинге, коммуникациях и рекламе / Дэниел Роулс. – М. : Олимп-Бизнес, 2019. – 296 с.
5. Бринкер С. Agile-маркетинг. Хакерские практики для эффективного бизнеса / Скотт Бринкер. − М. : Манн, Иванов и Фербер, 2019. − 272 с.
6. Международные профессиональные стандарты в области маркетинга (The Chartered Institute of Marketing (CIM)). − URL.
7. Херф С. Как создать продукт, который полюбят. Опыт успешных менеджеров и дизайнеров / Скотт Херф. − М. : Манн, Иванов и Фербер, 2019. − 288 с.
8. Цифровая Россия : новая реальность // Отчет McKinsey&Company, июль 2017 г. − URL.
Published
2020-03-31
How to Cite
Беленов , О. Н., & Гончарова , И. В. (2020). Composition and structure of marketing tools. Eurasian Journal of Economics and Management, (1), 136-140. https://doi.org/10.17308/econ.2020.1/2765
Section
Marketing and Logistics