Особенности комплекса маркетинга на международном рынке пассажирских авиаперевозок

  • О. Н. Беленов Voronezh State University
  • Ю. В. Шурчкова Voronezh State University
Keywords: marketing complex, international market, passenger air transportation

Abstract

The article is devoted the characteristic changes occurring in the traditional marketing complex, under the infl uence of industry specifi cs of the passenger air transportation market. This process of transformation of a complex of marketing both in domestic, and in the international markets is considered.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

О. Н. Беленов , Voronezh State University

Dr. in Economics, Professor, Head of International Cooperation Department, Dean of the International Relations Faculty

Ю. В. Шурчкова, Voronezh State University

PhD in Economics, Associate Professor of of the Department of International Economics and Foreign Economic Activity

References

1. Нагапетьянц Н. А. Международный маркетинг : учеб. пособие / Н. А. Нагапетьянц, О. Н. Романенкова, Н. Г. Каменева, С. В. Земляк. – М. : Вузовский учебник, НИЦ ИНФРА-М, 2013. – 292 c.
2. Диденко Н. И. Международный маркетинг : учебник для бакалавров / Н. И. Диденко, Д. Ф. Скрипнюк ; отв. ред. Н. И. Диденко. – М. : Юрайт, 2012. – 556 c.
3. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресскурс / Ф. Котлер, К. Л. Келлер. – 3-е издание. – СПб. : Питер, 2012. – 810 с.
4. Костромина Е. В. Авиатранспортный маркетинг / Е. В. Костромина. – М. : ИНФРА-М, 2018. – 360 с.
5. Андреев А. В. Бизнес-модель авиакомпании как инструмент реализации ее конкурентной стратегии в условиях современного авиатранспортного рынка / А. В. Андреев // TRANSPORT BUSINESS IN RUSSIA. – 2011. – № 9. – C. 199–203.
6. Серемина Р. Н. Особенности формирования российского рынка авиаперевозок / Р. Н. Серемина // Инновационная экономика : материалы Междунар. науч.
конф. (г. Казань, октябрь 2014 г.). – Казань : Бук, 2014. – С. 219–221.
7. Тультаев Т. А. Влияние маркетинговой деятельности на развитие транспортных услуг в России / Т. А. Тультаев, С. И. Зубин // Науковедение. – 2013. – № 6 (19). – С. 104.
8. Брусиловский Е. В. Авиационный бизнес и воздушные суда / Е. В. Брусиловский. – М. : Контент-пресс, 2012. – 496 с.орте : учеб. пособие / сост. Л. Б. Бажов. – Ульяновск :
УВАУ ГА, 2006. – 119 с.
10. Фридлянд А. А. Текущая ситуация и тенденции на российском авиатранспортном рынке / А. А. Фридлянд, А. В. Андреев, А. В. Кузьмин // Aviation Explorer от 9 октября 2017 г.
11. Афанасьев В. Г. Некоторые маркетинговые методы управления конкурентоспособностью авиакомпании на внешних рынках / В. Г. Афанасьев // Научный вестник Московского государственного технического университета гражданской авиации. – 2009. – № 146. – С. 11–16.
12. Костин А. А. Специфика рекламной кампании российских авиаперевозчиков / А. А. Костин // Актуальные проблемы авиации и космонавтики. – 2017. – № 13. – С. 1079–1081.
Published
2020-03-31
How to Cite
Беленов , О. Н., & Шурчкова, Ю. В. (2020). Особенности комплекса маркетинга на международном рынке пассажирских авиаперевозок. Eurasian Journal of Economics and Management, (1), 141-148. https://doi.org/10.17308/econ.2020.1/2766
Section
Marketing and Logistics

Most read articles by the same author(s)